مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

امسال براساس آنچه مسئولان استان کرمانشاه می‌گویند، بازگشایی مرزها و میزبانی از زوار اربعین در حد گمانه‌زنی است با این وجود کرمانشاه آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.

اربعین

فرحناز چراغی همشهری آنلاین:

سال ۹۸ پس از سال‌ها، کرمانشاه بار دیگر، افتخار میزبانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) را پیدا کرد. این میزبانی در سال ۹۹ با وجود بیماری کرونا سال پیش لغو شد و بسیاری درحسرت دیدار یار ماندند.

امسال نیز براساس انچه مسئولان استان کرمانشاه می‌گویند، بازگشایی مرزها و میزبانی از زوار اربعین در حد گمانه‌زنی است. با این وجود مسئولان استان از آمادگی کامل کرمانشاه برای این میزبانی عظیم خبر می‌دهند.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه سال ۹۸ ازدحام جمعیت در پشت مرز خسروی مهم‌ترین مشکل بود، افزود: این مشکل به دلیل محدودیت‌های تردد از سوی کشور عراق و ناامنی در آن سوی مرز بود.

جعفر همتی گفت: اربعین سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۶۰ هزار زائر از کشور از مرز خسروی عبور کردند. ۱۳۵ هزار زائر نیز در همین سال مسیر برگشت خود را مرز خسروی انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد مشکلات در اربعین سال ۱۳۹۸ مربوط به داخل کشور عراق بوده است، افزود: در صورت بازگشایی مرز در اربعین باید این مشکلات را با کمک عراقی‌ها حل کنند.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه تعریض خروجی‌ها در مرز خسروی را یکی از مشکلات زیرساختی دانست و بیان کرد: این موضوع سال ۹۸ مشکلاتی برای زوار ایجاد کرده بود که نیاز است که خروجی مرز خسروی حداقل پنج تا شش برابر شود.

همتی ادامه داد: محدودیت فعالیت مرز خسروی نیز یکی از مشکلاتی بود که باعث ایجاد ازدحام و مشکلات ترددی برای زوار در سال ۹۸ شده بود که باید حداقل در این ایام تردد در مرز ۲۴ ساعته شود.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد گیت‌های تردد زوار نیز موضوعی است که باید در میزبانی احتمالی زائران در سال جاری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قرارگاه اربعین استان کرمانشاه بر گازکشی مرزها تاکید کرد و افزود: گاز کشی مرز خسروی نیز یک نیاز ضروری برای این مرز در صورت میزبانی زائران است که سال ۹۸ برای پذیرایی از زوار و تهیه غذا مشکلاتی را نداشتن آشپزخانه در مرز ایجاد کرده بود.

همتی با اشاره به به میزان بودجه‌ای اختصاصی برای میزبانی اربعین در کرمانشاه، می‌افزاید: بودجه‌ای اختصاصی برای میزبانی اربعین در استان کرمانشاه یک چهارم دیگر استان‌هاست که برای میزبانی شایسته و بدون نقص کافی نیست.

وی خاطر نشان می‌کند: امسال در این زمینه حدود ۲۴ میلیارد تومان به کرمانشاه اختصاص داده شده و این درحالی است که به استان‌های ایلام و خوزستان ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

کد خبر 613066
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha